Vill inte.. kan inte.. orkar inte..

Åh! Jag har en praktiskt tenta på 3 (!) timmar imorgon. Jag vill verkligen inte göra den.
Jag är så nervös att jag har ångest. Den börjar bli panikartad. Har gått runt med ett molande illamående sedan i lördags på grund av denna jävla tentan. Ångrar mer än någonsin att jag började plugga. Jag vill inte.

Vad är det värsta som kan hända.. att jag kuggar. Det är inte så farligt jag vet. Det jobbigaste är att jag mår piss just nu och kommer göra ända tills det är över imon. Oron över att nervositeten ska ta över och förstöra för mig är nästan lika stor som själva nervositeten inför tentan. Inte en bra kombination.
Men imorgon kväll är det över. Utgång väntar då! Dränka mina sorger lite och så vidare. Imorgon kväll är det över för den här gången. Vare sig jag klarar den eller inte så är det gjort.

Ja, jag är bara deppig här. Men palla. Jag orkar inte. Jag är nervös men försöker hålla humöret uppe. Behöver få ut skiten någonstans. Det är ändå ingen som bryr sig vad jag skriver här så jag kan skriva vad fasiken jag vill och det rör inte någon i ryggen.

Varför utsätter jag mig för detta? Varför har jag traglat igenom en utbildning på tre år på en utbildning jag fortfarande inte är säker på att jag vill gå. Jag är inte säker på att jag vill bli detta yrke. Jag är dum.
Folk, tänk efter innan ni börjar plugga vidare. Det är ett h****e att våndas så här för att bli något som man inte ens kanske kommer jobba med så länge.


Nä, nu har jag klagat klart!

Kör på, don't give up och annat positivt skit ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0