T6

Ja, precis som rubriken säger så börjar jag Termin 6, den sista terminen, i min utbildning på onsdag. Det är dags för C-uppsats, och jag är inte dåligt nervös och uppstressad. Den och NKSEn. De två stora hindrerna för min ssk-examen. Men om jag kan hitta lite motivation och självdiciplin någonstans så ska jag nog kunna klara mig igenom den här terminen också.
Detta betyder i så fall att jag är Leg. Sjuksköterska i sommar! Hurra på det!
Annars är mitt liv väldigt ointressant för tillfället. Jag ska försöka ta tag i mina matvanor lite, då de är väldigt kassa. Nu har jag haft en period där jag äter allt och hela tiden vilket har visat sig i att jag gått upp några kilon. Om jag inte småäter hela tiden så äter jag inte alls. Jag glömmer bort att äta. Det är inte så himla hälsosamt det heller. Jag borde veta, jag som snart är sjuksköterska.

Många tror att om man går ssk-programmet och ska arbeta inom vården så lever man som mar lär, så att säga. Detta är många gånger inte sant alls. Som i mitt fall. Men jag vet vad jag ska göra, och jag vet alla risker och negativa konsekvenser saker och ting har på kroppen. Men jag är bara människa. Jag är lat. Orka liksom :P Men ja, det kommer nog en dag då jag är duktig och lever som jag lär. Jag ska bara ta mig dit.
Nä, slut på babblandet som ingen annan än jag läser ändå! 

Nu återgår jag till mitt Vänner-maratonstittande.

Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha, kul med uppdatering! :D



Du fixar c-uppsatsen!

2012-01-18 @ 11:28:07
URL: http://carrooouw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0