25 Januari

Sitter på hotellrummet i västervik och skäller på mig själv för att jag inte sover :P Jag ska upp klockan halv sex imorgon och behöver sova nu. Men jag är nattmänniska så jag är inte ett dugg trött ännu, när jag ska börja jobba ska jag försöka få rena nätter. Ah, hoppas kan man ju göra :P
Jag trivs mycket bra på praktikplatsen, men jag har inte ens börjat på studieuppgiften som ska vara inne nästa vecka, än mindre orkat plugga på tentan vi har i slutet av praktiken, eller omtentan jag kommer behöva göra heller.. suck, jag orkar inte plugga. Är så himla skoltrött så det finns inte. Men det är bara att försöka bita ihop så är det snart sommar... och sen är det bara ett år kvar sedan är jag klar sjuksköterska!
'
Var hemma i Kalmar i helgen, och det enda jag gjorde var att läsa Harry Potter, så nu är de utlästa.. Jag fäster mig så vid världen i böcker, speciellt när historien sträcker sig i flera böcker. Det blir alltid så tomt och det hugger till i hjärtat när sista boken är utläst... ja, jag är nog lite konstig men det är ju ingen nyhet direkt.
Det enda vettiga jag gjorde hemma var att tvätta på söndagen.
Det där med pausen har jag inte riktigt kunna fundera så mkt på... jag vet inte hur jag ska göra riktigt.. det känns okej så som det är nu men jag vet inte hur jag skulle känna om det verkligen var såhär på riktigt.. alltså riktigt riktigt. Tänk om jag ångrar mig liksom. det funkar ju inte... jaja, det får bli som det blir så brukar det bli bra i slutändan... får man hoppas iaf.
Men det är så typiskt mig, jag velar med allt. Jag är aldrig 100% säker på att jag gör rätt, om jag kommer ångra mig, om jag kommer ha slösat bort en massa tid. Jag vet inte vad det beror på, men det känns ofta som om jag bara skulle vilja skita i allt och bara göra  ngt annat, se ngt annat, träffa ngn annan osv. Jag har alltid varit sådan när det gäller saker som handlar om mitt liv och min framtid.
Just i detta känner jag igen mig mycket i iom att jag är tvilling, om man nu tror på stjärntecken och grejer. Det står i alla tvillingböcker att tvillingen har två sidor, och i mitt fall känns det väldigt sant. Det är alltid ngt hos mig som tvekar, något som jag ångrar, det känns som om jag gör fel och vill göra något annat.
Aldrig hundra procent säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0