Neo

Nu är jag inne på min tredje vecka av min praktik på Neonatalvården i Kalmar! Och jag stormtrivs :D Det är så himla kul och att alla i personalen är väldigt trevliga är en stor bonus också :)

Jag skulle mycket väl tänka mig att jobba så :) Nu är jag 100 procent säker på att jag vill jobba med små barn/nyfödda sen får vi se exakt vad jag blir senare. Jag är ju inne på barnmorska, men vem vet. Kanske blir barnsjuksköterska istället och försöka få jobb på en neonatalavdelning:)

I morgon ska jag i alla fall få gå med en undersköterska på förlossningen :) Förhoppningsvis finns det att göra för då stannar jag nog där hela dagen annars går jag bara in på neo på eftermiddagen!

Jag är helnöjd! :D

Ska väl försöka sova snart eftersom jag måste upp klockan fem i morgon bitti =/ det är alltid lika segt, det enda som är lite jobbigt med praktiken, men så är det ju typ överallt  i vården.. Jag börjar klockan sju men eftersom bussen går vid klockan sex så blir det liksom så tidigt. Inte kul för mig eftersom jag är en riktigt kvällsmänniska, men det funkar ju, har inte försovit mig en enda gång ;)

puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0